phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

Digital Champion

Van Stéphane Depaepe, het 12.01.2018
Digital Champion

Proficial aan onze klant Vigo Universal

"Christophe Hermanns, CEO van Vigo Universal, is een van 110 digital wallonia champions die zullen de digitalisatie in Belgié promoten!"

http://www.lalibre.be/economie/libre-entreprise/110-digital-wallonia-champions-5a3288a6cd700ea8c6f44b69

Fijne Dag

 

Posted in Client Good News - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Alexia Subert

ImproTraining is QFor Food gecertificeerd!

Van Alexia Subert, het 11.12.2017
ImproTraining is QFor Food gecertificeerd!

Bedrijven actief in de voedselsector kunnen dus van specifieke voordelen genieten voor de organisatie van hun opleidingen

Proficiat aan het hele ImproTraining team.


De bevragingen gedaan door de organisatie van het certificaat bij onze klanten tonen de volgende punten:

  1. De algemene indruk van de klanten over de samenwerking met Improtraining is positief tot zeer positief. 
  2. De geïnterviewde klanten hebben Improtraining via verschillende kanalen leren kennen. 
  3. De opleidingen zijn zorgvuldig voorbereid in samenwerking met de klant (goed aangepast en op maat).
  4. De gecontacteerde klanten zijn allemaal van mening dat de opleiding beantwoordt aan de verwachtingen. 
  5. De benadering van de opleiding is over het algemeen ludiek en participatief.
  6. De trainers worden gewaardeerd omwille van hun expertise, hun dynamisme en het niveau van de pedagogie. 
  7. In hun contacten (omschreven als aangenaam), is de organisatie gemakkelijk bereikbaar en beantwoord snel aan de vragen. 
  8. Prijs/kwaliteit is goed tot zeer goed gekwalificeerd.
  9. Alle gecontacteerde klanten raden de organisatie aan.

Twee suggesties voor verbetering: een coaching middel om elk van de deelnemers te helpen herinneren aan zijn actieplan en het aanbod van opleidingen vergroten. Afspraak daaromtrent in 2018

Posted in ImproTraining Sales Attitudes - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

5 goede manieren voor het vinden van klanten

Van Stéphane Depaepe, het 23.11.2017
5 goede manieren voor het vinden van klanten

De klanten van PHCom komen uit verschillende bronnen die we u ook aanraden te activeren voor uw onderneming:

  1. Commerciële prospectie, rechtstreeks, bij bedrijfsprofielen in B to B die vanzelfsprekend interessant zijn.
  2. De aanbevelingen die gedaan zijn door onze klanten of hun nabije zakenrelaties.
  3. Oude klanten of oude commerciële vertegenwoordigers van onze klanten die bij ons terugkomen.
  4. Een goede referenciëring van onze website, gecombineerd met andere communicatie acties zoals het uitsturen van een mailing, een publicatie in verband met commerciële ontwikkeling op sociale netwerken zoals Facebook en Linkedin.
  5. Ontmoetingen tijdens networking activiteiten.

Met meer dan 20 jaar ervaring in Business to Business, kunnen wij deze 5 bronnen ook aan andere bedrijven actief in b2b sterk aanbevelen.

Natuurlijk zijn ook andere commerciële acties altijd welkom

  • Deelname op professionele beurzen
  • Publicitaire aankondiging in tijdschriften of op websites
  • Huis-aan-huisbezoek
  • Papier mailing
  • Poster reclame
  • Reclame op auto’s
  • Evenementen organisatie

De grote vraag blijft: Klanten zoeken op een proactieve manier of ze laten komen?

Ik beveel een goede mix van beiden aan.

Om de duurzaamheid van een bron te behouden, moet je rekening houden met tal van factoren.
U wil een waterkraan openen van klanten die stromen en blijft stromen? Kom er met ons over praten.

P.S.: 100% kans klanten te vinden voor 31/12 met de gebruikelijke reserves: uw werkterrein, de gebruikelijke onderhandelingsduur ...

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Hoe de verkoopresultaten verbeteren in prospectie?

Van Stéphane Depaepe, het 02.05.2017
Hoe de verkoopresultaten verbeteren in prospectie?

Lead Generation of hoe op snelle manier kwaliteitsvolle leads genereren in B2B.

Reeds 20 jaar doen we dit werk, de evolutie van prospectie middelen in business to business zijn enorm, maar alles draait steeds rond de 2 keuzes: inkomende aanvragen aanwakkeren (we spreken van inbound marketing) of ze gaan zoeken (outbound marketing).

Zie hier enkele tips en tricks onder de vorm van bevraging

Inbound marketing:
Hoe ervoor zorgen dat uw commerciële teams zich zo goed mogelijk kunnen concentreren op de behandeling van business opportuniteiten?

  • Bestaande klanten. Zij zijn uw eerste ambassadeurs. Laat u zich aanbevelen of moedigt u nieuwe ontmoetingen aan? 
  • Site web. Uw imago! Representatief en goed gereferencieerd? 
  • Networking. Zakelijke kringen, business lunches, verenigingen.. Hoeveel visitekaartjes deelt u uit per jaar? 
  • Sociale netwerken. Facebook, linkedin, youtube, twitter… Is uw aanwezigheidsstrategie reeds gedefinieerd en geactiveerd?

Een raad: Definieer uw inhoud precies (boodschappen, te geven of te verzamelen informatie), voor elke etappe, van uw website tot de handtekening op een contract met intussen een eerste ontmoeting en een aanbieding van een offerte.

Outbound Marketing:
Men spreekt van interruptie marketing omdat men een boodschap gaat pushen bij iemand die er niet om gevraagd heeft. Dit type van marketing vraagt een goede strategie omwille van de hoge kostprijs. In welke bedrijven wil u in het bijzonder binnendringen? En welke middelen gebruikt u om tot uw doelstelling te komen?

  • Inside sales, calling, telemarketing, … een telefonisch contact is altijd nodig. Welke zijn de telefoonscripts afhankelijk van de omstandigheden?
  • Mailing: papier of elektronisch, maar met welke bedoeling? Bekendheid? Identificatie? Aantrekkelijkheid? Voorkeur? Intentie? Overtuiging?
  • Reclame. Wijd verspreid of gericht? Duur of rendabel?

Een raad: verbind snel uw outbound en inboundacties en combineer het beste van beide werelden.

Ten slotte, de outboundmarketing zal de inbound marketing activeren en vice versa.
De commerciële oplossing die het beste werkt is te berekenen met ROPI - Return On Prospecting Investments, na veel testen, trachten, pogen en verbeteren …
Daar ze niet exact is, is de commerciële wetenschap best opwindend.

Laat ons erover praten → contacteer ons.

 

Ook te lezen: De leads beter behandelen

 

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Marketing Strategie met deeptrack ™

Van Stéphane Depaepe, het 27.04.2017
Marketing Strategie met deeptrack ™

Als specialist in commerciële ontwikkeling, integreert PHCom de marketingkeuzes met de verkoopaanpak.

Strategische marketing van een activiteit in Business to Business kan zich samenvatten in 3 punten:

  1. Welke zijn de doelmarkten
  2. Welke boodschappen worden voorop geplaatst
  3. Welke communicatiemiddelen gebruiken

Samengevat, via welke wegen een relevante boodschap communiceren aan prospecten - bij voorkeur - de meest interessante.

PHCom heeft geopteerd voor de oplossing DeepTrack™ van Claude DE GEYNST.
Het is de vrucht van vele jaren development in nauwe samenwerking met ondernemers uit alle windrichtingen.

De ervaring van Claude werd verworven ten behoeve van grote lokale en mondiale bedrijven. Zijn know-how en zijn ondernemings en innovatief talent, zeldzaam op de markt van consultancy, marketing, communicatie en verkoop voor de KMO, hebben het mogelijk gemaakt een reeks praktische tools te ontwikkelen.

Deze tools zijn specifiek aangepast aan realiteiten en middelen van KMO’s.
Het geeft hen de mogelijkheid te weten hoe uit te blinken in hun eigen markt en hun concurrenten aan de kant te zetten.

Het is dus een uitdieping op het goede spoor (de deep track) van uw onderneming. Uw kern voor reflectie: Maak uw bedrijf UNIEK - BEGEERLIJK - ZICHTBAAR

Klaar om na te denken ?

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises