phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

PHCom, Pionier sinds meer dan 25 jaar ♟

Van Stéphane Depaepe, het 24.10.2022
PHCom, Pionier sinds meer dan 25 jaar ♟

Internet, deeleconomie, sustainability, ecologie, thuiswerk, bij het ontstaan, meer dan 25 jaar geleden, waren er veel dingen waar we nog amper van gehoord hadden in de bedrijfswereld. PHCom was op al deze vlakken een pionier, van bij het begin, door het aanbieden van een service die toen nog niet bestond: kunnen adviseren en tegelijkertijd concrete tools voor commerciële ontwikkeling aanbieden.

De wereld is ontzettend veranderd de afgelopen kwarteeuw, maar wat betreft groene aanpak en inzet van nieuwe technologische middelen, opleiding en personeelsbeleid, is PHCom steeds een voorloper geweest.

Vele bedrijven zaten met de handen in het haar enkele jaren geleden, toen Corona de meeste bedrijven tot thuiswerk had gedwongen. Bij PHCom echter, was de beslissing om thuiswerk toe te staan, tien jaar eerder reeds genomen. Digitale meetings en opvolging van prestaties online, waren geen nieuwe realiteit maar reeds de norm.

Waarom? Omdat sustainability, duurzaam ondernemen en maatschappelijk welzijn, altijd de belangrijkste prioriteit zijn geweest voor PHCom.

Zaakvoerder Stéphane Depaepe begreep al snel dat het niet enkel bevorderlijk was voor CO2 uitstoot om mensen thuiswerk toe te staan en deeltijds te laten werken. Hij zag ook de motivatie en menselijke prestaties van de business developers verbeteren.

Bovendien is het niet eenvoudig om een ​​parttime baan te vinden die naast verantwoordelijkheid en autonomie ook een aantrekkelijke inhoud heeft.

Als het gaat om een continue prospectie van 38 uur per week, houdt een marktontwikkelaar het door mentale uitputting gemiddeld slechts 6 maanden vol in een call center. Bij PHCom echter, blijven mensen gemiddeld meer dan 6 jaar op post, waardoor ze een ervaring op lange termijn kunnen ontwikkelen.

PHCom heeft altijd geweten hoe hij deel moest uitmaken van de early adopters. Ook met de opkomst van het internet en sterke ontwikkelingen in de wereld van IT.

In 2000 werd een spin-off opgericht: O3, om bedrijven te helpen hun site beter te raadplegen en hun zichtbaarheid in online-gidsen te vergroten. We hadden het nog niet over SEO SEA…

Vanaf 2002 heeft PHCom een krachtige tool ontwikkeld op maat van business developers. Niet alleen zorgt deze tool voor een optimalisatie van de prospectie, ook naar klanten toe geeft de PHCom Datamanager een grondige analyse van het marktpotentieel met meetbare resultaten voor de toekomst van de markt.

2005: het delen van gegevens. Voor de meeste bedrijven was de ontwikkeling van een collaboratieve database 20 jaar geleden ondenkbaar! In een wereld voor Uber en Airbnb had deeleconomie nog niet haar commerciële voordelen bewezen. PHCom had echter toen al begrepen dat synergie en informatie delen wel degelijk een grote meerwaarde betekenen voor bedrijven en business developers.

Ook wat betreft opleiding is PHCom altijd een voorloper geweest.

In 2003 richtten Stéphane Depaepe en Hugues Hamelinck ImproTraining op. Een populaire theatertechniek werd plots een doeltreffende tool om mensen en teams via een ludieke manier tot een dieper begrip van de materie en nieuwe inzichten en gedragingen te brengen. In een toenmalige tijd van PowerPoint informatie technologie, was ‘real experience’ echt avant-garde. Deze opleidingstechnieken worden nog steeds ingezet.

De schat aan ervaring in sales en business development heeft het mogelijk gemaakt om opleidingsmodules te bouwen die volledig zijn aangepast aan de behoeften van de bedrijven en hun verkoopteams.

PHCom's geschiedenis van thuiswerken is zelfs zeer nuttig gebleken bij het geven van training in verkoopvaardigheden via videoconferenties.

Met enige trots mogen we concluderen dat PHCom al meer dan 25 jaar een succesverhaal mag schrijven.

Dankzij een groot professionalisme, een belangrijke aandacht voor welzijn, een regelmatige opvolging van belacties en een uitbouw van persoonlijke relaties, heeft PHCom vele bedrijven geholpen in exponentiële groei en het overtreffen van hun capaciteit.

Met volle toewijding zullen wij de komende jaren blijven meebouwen aan Success Stories, want positief mogen bijdragen is telkens weer onze ultieme motivatie.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Van Yasmina Kabdani, het 08.07.2020
Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

💻 Webinar : Hoe past u uw bedrijfsaanpak aan in tijden van lockdown ?

Van Yasmina Kabdani, het 25.05.2020
💻 Webinar : Hoe past u uw bedrijfsaanpak aan in tijden van lockdown ?

Op donderdag 4 juni zal een 45 minuten durende webinar 💻 u tools en tips geven over het "nieuwe" verkoopproces dat we allemaal moeten opzetten. Met Sales medewerkers die volledig in het bezit zijn van hun middelen, zullen de verkoopresultaten er zijn!

 

👉🏼 Op de agenda :

  • Verkoopuitdagingen in coronavirus tijden
  • Nieuwe bedrijfsprocessen met videoconferencing
  • Aanpassing van het verkoopproces in B2B
  • Oefeningen
  • Ervaringen delen
  • Goede praktijken
  • En nog veel meer!

✍🏼 Samenvatting :

  • Datum: donderdag 4 juni 2020
  • Tijd: 11:00 uur.
  • Taal: Frans
  • Presentator: Stéphane Depaepe
  • Waar: Online, achter uw PC!
  • Prijs: Gratis!

 

Wacht niet langer en schrijf je hier in!

 

 

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Goed nieuws voor de planeet, verschillende bedrijven tonen de juiste weg

Van Stéphane Depaepe, het 26.09.2019
Goed nieuws voor de planeet, verschillende bedrijven tonen de juiste weg

Ondernemers dragen een cruciale verantwoordelijkheid in de verwezenlijking van een duurzaam voortbestaan van onze planeet. Hun keuzes wegen zwaarder door dan de som van alle individuele keuzes.

PHCom is er zich van bewust dat we voor heel wat ecologische en maatschappelijke uitdagingen staan, daarom willen we meer doen voor bedrijven die zich op duurzame ontwikkeling concentreren, vandaar dat we dergelijke bedrijven in minimum 50% van onze activiteiten vertegenwoordigen.

Zoals de kolibri in de fabel, doet PHCom haar deel om de bedrijfswereld op een positieve manier te beïnvloeden in wat betreft ecologische voetafdruk, volksgezondheid, samenleving, mobiliteit, klimaat,...


PHCom staat synoniem voor Performance en Harmonie… en om bedrijven beter dan anderen te kunnen helpen in hun commerciële ontwikkeling, hebben we 3 condities gedefinieerd.

  1. Professionalisme: Waarom 100 prospecten bezoeken en slechts 10 overhouden wanneer je er 20 of meer klanten kan winnen? Met gekwalificeerde afspraken en een goede verkoop methodiek kan je 30/100 of zelfs meer halen.
  2. Emotie: om je boodschap naar toekomstige klanten uit te dragen. Men moet geloof, liefde en dankbaarheid durven citeren in de bedrijfswereld. Het zijn natuurlijke emoties die vertegenwoordigers helpen. Een goede vorming en een goed gebruik van de verkoopstechnieken brengen deze emoties tot uiting tijdens een presentatie van uw bedrijf en uw project.
  3. Delen: Beschikken over de juiste informatie maakt identificatie van potentiële klanten en het besluiten van commerciële onderhandelingen gemakkelijker. Nog meer bij het delen van informatie tussen bedrijven die werken voor het welzijn van de planeet.

Laten we elkaar ondersteunen als ondernemers voor de verwezenlijking van een positief toekomstperspectief en een vredig voortbestaan van onze planeet.

PHCom vindt het belangrijk bedrijven te helpen groeien die helpen in de groei en bloei van mens en planeet. Enkele concrete acties die deel uitmaken van onze diensten:

  • Praktische training geven om echte veranderingen en concrete implementaties te genereren.
  • Zorgen voor een collaboratieve database van bedrijven en besluitvormers, waar elke gebruiker de gegevens van het netwerk voedt en gebruikt.
  • Ervaring delen sinds 1996, duizend bedrijven die we hebben verrijkt met informatie en knowhow
  • In contact brengen met de juiste mensen kan gemeenschappelijke projecten opleveren.

Enkele voorbeelden van klanten die bijdragen aan een vredig voortbestaan van onze planeet

  • geolocalisatie voor de verlaging van wagenconsumptie door minder kilometers te rijden
  • reorganisatie van human ressources om absenteïsme, stress, burn-out… om het welzijn van werknemers te bevorderen
  • ontwikkeling van industriële meetapparatuur om verlies bij panne te beperken
  • analyse en implementatie van manieren om CO2-uitstoot te verminderen
  • Zonnepanelen installeren om schone elektriciteit te produceren
  • Lokale bezorgdiensten voor duurzame mobiliteit
  • Communiceren en beheersen van talen zodat mensen beter samenwerken
  • Studenten aan het werk zetten zodat ze kansen hebben om op de werkplek te leren
  • De sponsoring van NGO's die actief zijn in de opvoeding van kinderen
  • Hulp voor ouderen in hun autonomie
  • De productie en distributie van groene elektriciteit om het gebruik van olie, gas of kernenergie te vermijden
  • …..

Het zijn allemaal thema’s die PHCom ten behoeve van haar klanten in de bedrijfswereld onder de aandacht heeft gebracht.

Onze bedenking: Dweilen met de kraan open heeft geen zin, maar met de juiste externe expertise weten bedrijven kostbare energie op een juiste manier te besteden.

En als deze bedrijven een bijdrage kunnen leveren aan het welzijn van de planeet, zijn wij betrokken.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Hoe de verkoopresultaten verbeteren in prospectie?

Van Stéphane Depaepe, het 02.05.2017
Hoe de verkoopresultaten verbeteren in prospectie?

Lead Generation of hoe op snelle manier kwaliteitsvolle leads genereren in B2B.

Reeds 20 jaar doen we dit werk, de evolutie van prospectie middelen in business to business zijn enorm, maar alles draait steeds rond de 2 keuzes: inkomende aanvragen aanwakkeren (we spreken van inbound marketing) of ze gaan zoeken (outbound marketing).

Zie hier enkele tips en tricks onder de vorm van bevraging

Inbound marketing:
Hoe ervoor zorgen dat uw commerciële teams zich zo goed mogelijk kunnen concentreren op de behandeling van business opportuniteiten?

  • Bestaande klanten. Zij zijn uw eerste ambassadeurs. Laat u zich aanbevelen of moedigt u nieuwe ontmoetingen aan? 
  • Site web. Uw imago! Representatief en goed gereferencieerd? 
  • Networking. Zakelijke kringen, business lunches, verenigingen.. Hoeveel visitekaartjes deelt u uit per jaar? 
  • Sociale netwerken. Facebook, linkedin, youtube, twitter… Is uw aanwezigheidsstrategie reeds gedefinieerd en geactiveerd?

Een raad: Definieer uw inhoud precies (boodschappen, te geven of te verzamelen informatie), voor elke etappe, van uw website tot de handtekening op een contract met intussen een eerste ontmoeting en een aanbieding van een offerte.

Outbound Marketing:
Men spreekt van interruptie marketing omdat men een boodschap gaat pushen bij iemand die er niet om gevraagd heeft. Dit type van marketing vraagt een goede strategie omwille van de hoge kostprijs. In welke bedrijven wil u in het bijzonder binnendringen? En welke middelen gebruikt u om tot uw doelstelling te komen?

  • Inside sales, calling, telemarketing, … een telefonisch contact is altijd nodig. Welke zijn de telefoonscripts afhankelijk van de omstandigheden?
  • Mailing: papier of elektronisch, maar met welke bedoeling? Bekendheid? Identificatie? Aantrekkelijkheid? Voorkeur? Intentie? Overtuiging?
  • Reclame. Wijd verspreid of gericht? Duur of rendabel?

Een raad: verbind snel uw outbound en inboundacties en combineer het beste van beide werelden.

Ten slotte, de outboundmarketing zal de inbound marketing activeren en vice versa.
De commerciële oplossing die het beste werkt is te berekenen met ROPI - Return On Prospecting Investments, na veel testen, trachten, pogen en verbeteren …
Daar ze niet exact is, is de commerciële wetenschap best opwindend.

Laat ons erover praten → contacteer ons.

 

Ook te lezen: De leads beter behandelen

 

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises