Please register
Acrobatie in Teleprospectie
Business Development via telefonische prospectie in B2B, is als zonder uitnodiging binnen vallen op een feestje. Een ongenodigde gast wordt niet noodzakelijk onmiddellijk de deur gewezen of verplicht als muurbloempje in het behang verdwijnen. Met de juiste sociale vaardigheid, een luisterend oor, een boeiend gespreksonderwerp, een aangepaste dress-code, een helpende hand of passende mopje, kan een nieuweling met vlotte aanleg interesse tot nadere kennismaking wekken. Als de nieuweling het gezelschap dan ook nog eens tot de juiste dansmoves weet te brengen, kan het feestje niet meer stuk.
Een teleprospector is geen robot. Als een acrobatische koorddanser weet hij zich aan te passen aan de gevoeligheden en behoeften van zijn interlocuteur.
Acrobatische technieken van koorddansen, komen in teleprospectie dan ook goed van pas.
Terug kunnen vallen op wat de ander zegt door zijn betoog aan te passen.
Zowel stilte als spraakstroom beïnvloeden de impact van een telefoongesprek.
Ontdekken hoe reactie bij de gesprekspartner wordt losgemaakt.
Kennis van de materie en het bedrijf dat men vertegenwoordigt is niet voldoende. Oprechte interesse in de doelsector, zal een gesprek verrijken en zelfs redden.
De impact van de introductie is van cruciaal belang, een tweede kans wordt zelden gegeven.
Een marktontwikkelaar moet in business development vaak dansen op een slappe koord, om niet te vallen is een goede training van het grootste belang.
Geen kinderspel, maar wel de sleutel tot verbetering van de commerciële prestaties en het realiseren van gekwalificeerde afspraken.