Please register
Laat een voicemail achter voor Nathan Penninckx of Camille!
Bij PHCom onthult elke stem een nieuwe kant van ons gezamenlijke avontuur.
Al enkele maanden delen we in onze eerste reeks de beste ervaringen rond het zoeken naar nieuwe klanten voor bedrijven actief in business-to-business. Dankzij de komst van Michel in het team konden we een tweede reeks starten: "De stemmen van onze klanten", om het woord te geven aan zij die onze samenwerkingen tot leven brengen. Maar een vraag drong zich op: waarom zouden we niet ook luisteren naar zij die PHCom elke dag maken? Zo ontstond deze derde reeks: "De stemmen van onze medewerkers".
Vandaag bijt Nathan Penninckx (EPHEC Hogeschool), marketingstagiair, de spits af in perfecte harmonie. Hij deelt zijn gevoel over zijn stage, zonder filter, met de authenticiteit die de kracht van ons collectief vormt en ons doet groeien in prestaties.
Bij PHCom telt elke feedback, elke ervaring voedt onze dynamiek. Ook uw stem kan het volgende verhaal inspireren. Wilt u de uwe laten horen?
Laat een voicemail achter voor Nathan of Camille op ons antwoordapparaat
Uw getuigenis kan verder weerklinken dan u denkt…
Raakt deze aflevering u, wekt ze uw nieuwsgierigheid of zin om mee te doen? Abonneer, deel, reageer. Uw betrokkenheid is de motor van ons gezamenlijke avontuur.
En tot slot: het antwoordapparaat bijt niet. Maar het zou u wel eens kunnen doen terugkomen.
Stéphane Depaepe: [00:00:13] Hallo en welkom bij een nieuwe aflevering van de podcast "Performance, Harmony & Commercial", geproduceerd door PHCom in de transforma bxl studio met technische ondersteuning van "The Podcast Factory Org". Nadia Ben Jelloun: [00:00:23] De podcast "Performance, Harmony & Commercial" is bedoeld voor marketing- en salesmanagers en bedrijfsdirecteuren met commerciële verantwoordelijkheden. Stéphane Depaepe: [00:00:32] Elke maand delen we onze best practices in het vinden van nieuwe klanten voor bedrijven die actief zijn in de business-to-business sector. Nadia Ben Jelloun: [00:00:38] Je kunt elke aflevering vinden op de PHCom point be website, P.H.C.O.M, en ook op alle goede podcastplatforms. Stéphane Depaepe: [00:00:48] Je kunt deze podcast steunen en de zichtbaarheid ervan bevorderen door hem met zoveel mogelijk mensen te delen via een like, comment of share. Nadia Ben Jelloun: [00:00:55] Het antwoordapparaat staat altijd open, zodat je een bericht kunt achterlaten dat we graag beantwoorden. Stéphane Depaepe: [00:01:00] Je kunt ook rechtstreeks een afspraak maken met Nadia of Stéphane door naar PHCom point be te gaan. Nadia Ben Jelloun: [00:01:06] Tot snel. Camille de Meeûs: [00:01:07] Hallo Nathan. Nathan Penninckx: [00:01:08] Hallo Camille. Camille de Meeûs: [00:01:08] Hoe gaat het met je? Nathan Penninckx: [00:01:09] Heel, heel goed. Nee? Camille de Meeûs: [00:01:10] We zijn hier vandaag om over jou te praten, omdat je bijna drie maanden geleden bij PHCom bent begonnen als stagiair. Nathan Penninckx: [00:01:17] Dat is het Camille de Meeûs: [00:01:17] Je experiment loopt ten einde. Daarom zijn we hier vandaag om te horen wat je hebt meegemaakt en hoe je je voelt. En vooral, hoe je bij PH Com bent komen werken. Nathan Penninckx: [00:01:26] Hoe ik hier terechtkwam, was op EPHEC, ik ben mijn driejarige baccalaureaat aan het afronden, ik zit in marketing. Aan het eind van het jaar moeten we stage lopen. Ik heb deze stage gevonden door op internet te zoeken en de EPHEC database te gebruiken. Ik dacht waarom niet, stuurde een e-mail, had een gesprek en dat was het. Ik ben hier nu vijf maanden. Camille de Meeûs: [00:01:42] Wat trok je aan in deze advertentie? Er waren zeker woorden die eruit kwamen, of de manier waarop het werd opgenomen. Waarom koos je voor PHCom? Nathan Penninckx: [00:01:49] Ik moet toegeven dat het meer het sales consultancy aspect was dat me opviel, het was een omgeving die ik wilde ontdekken. Het is ook een omgeving die me heeft geholpen me te realiseren dat het echt de commerciële kant van dingen is, de advieskant. En ik dacht, waarom niet? Dus ik ging erheen en dat was het. En nu ik aan het einde van deze cursus ben, heb ik veel, heel veel geleerd. Camille de Meeûs: [00:02:04] Je hebt de kans gehad om een aantal verschillende vaardigheden te ontwikkelen, waaronder het commerciële aspect, zoals je zei, waaraan je voornamelijk hebt gewerkt door te prospecteren en onze klanten te bellen. Het is niet gemakkelijk als je jong bent om de telefoon te pakken en mensen te bellen die je niet kent. Nathan Penninckx: [00:02:17] Ik heb het nog nooit gedaan, dus het is helemaal niet makkelijk, kan ik je vertellen. Ik heb veel training gehad, met Nadia in huis, die een zeer, zeer goede trainer is op dit gebied. Ze gaf me veel training in luisteren, spreken en klanten begrijpen. En dan is er nog de voorbereiding op de achtergrond, die heel belangrijk is, dus het is echt niet gemakkelijk. Maar nu denk ik dat ik veel ervaring heb opgedaan en weet hoe ik het moet aanpakken, ik weet hoe ik een klant moet begrijpen, want dat is volgens mij het belangrijkste. Zo zie je maar, alle trainingen die ik in de loop der jaren heb gehad, hebben me geholpen om te komen waar ik nu ben. Camille de Meeûs: [00:02:45] We hadden het vooral over het commerciële aspect, maar vergeet niet dat je een derdejaars marketingstudent bent aan het EPHEC. Dat is waar je stage om draait, vóór het commerciële aspect, wat weet je nog over marketing? Wat heb je geleerd? Nathan Penninckx: [00:02:57] Op het gebied van marketing hebben we verschillende aspecten ontwikkeld. We hebben bijvoorbeeld al geprobeerd om een website voor PHCom te herstructureren en een nieuwe look te geven. Er is ook het aspect van leadgeneratie, dat vanuit marketingoogpunt heel belangrijk is, omdat het allemaal om marketing draait. Er is ook de creatie van evenementen, netwerken voor PHCom, het beheer van sociale netwerken, dus dat was allemaal nogal imposant intern en het was erg interessant om aan dat alles deel te kunnen nemen. Camille de Meeûs: [00:03:19] Je hebt het over leadgeneratie, dat is belangrijk (Nathan Penninckx: Het is heel belangrijk, ja), vooral in een bedrijf. Hoe zou je het definiëren, hoe werk je ermee? Nathan Penninckx: [00:03:24] Voor PHCom is het meer een kwestie van aanpak, van weten hoe je een prospect moet benaderen. Kijk hoe we het kunnen realiseren, hoe we het kunnen aanpakken en, uiteindelijk, hoe we loyaliteit kunnen opbouwen. En dat is waar het bij leadgeneratie om draait, en het is niet gemakkelijk en je moet het leren, en dat is duidelijk wat we bij PHCom aan het leren zijn. Camille de Meeûs: [00:03:39] Hoe heb jij bijgedragen? Nathan Penninckx: [00:03:40] Ik denk dat het vooral het leren managen van echte marketingprojecten in een bedrijf was, omdat ik dat nooit eerder had gedaan, het was altijd voor cursussen of schoolgerelateerde projecten. Het was dus vooral een kwestie van uitzoeken hoe we posten, begrijpen wat er wordt gedaan op het gebied van marketing, agenda's, enzovoort, en dan weer aan het werk gaan. Ik heb me er dus echt in verdiept en begrijp nu een beetje beter het ecosysteem van een marketeer in een bedrijf, vooral in een KMO. Camille de Meeûs: [00:04:04] Wat zijn de belangrijkste vaardigheden die je tijdens je stage hebt ontwikkeld? Nathan Penninckx: [00:04:07] Het commerciële aspect, het integriteitsaspect, het menselijke aspect, misschien ook het vertrouwensaspect, omdat het je ook in staat stelt vertrouwen te krijgen, om te zien of het werk dat je doet duidelijk, goed onderbouwd en volledig is, en ook aangepast aan Stéphane die de baas is, dus... Dat is waar het allemaal om draait, veel integriteit en hard werken waar ik trots op ben. Camille de Meeûs: [00:04:23] Je had zeker al professionele aspiraties (Nathan Penninckx: Mm). Zijn deze ambities veranderd? Zie je je professionele toekomst anders? Nathan Penninckx: [00:04:31] Ik heb een passie, ik ben een DJ in hart en nieren, dus ik heb niets te maken met de commerciële of marketingaspecten. En ik denk dat deze passie altijd zal blijven bestaan, ik wilde geluidstechnicus worden, maar toen ben ik overgestapt op marketing omdat ik op de middelbare school altijd het economische aspect heb gehad, dus ik ben meer naar dat gebied gegaan voor mijn professionele toekomst. En ja, de dingen zijn veranderd, want elk jaar, elk moment doen zich nieuwe kansen voor, dus mijn toekomst zal duidelijk veranderen. Ik weet het niet, maar wat ik leuk vind is om nieuwe dingen te ontdekken, en deze keer ontdekte ik de commerciële kant van dingen en daar heb ik echt van genoten. Camille de Meeûs: [00:04:58] Wat zou je zeggen tegen de volgende stagiair die zich aanmeldt bij PHCom? Wat zou jouw advies zijn? Nathan Penninckx: [00:05:03] Ik denk dat mijn advies is om dit commerciële aspect, dat echt belangrijk is voor mij, te ontwikkelen voor de toekomst. Want stel dat ik over twee jaar een telefoontje krijg van een heel belangrijke persoon, dan denk ik dat ik nu weet hoe ik dat telefoontje moet afhandelen, ik weet hoe ik contact moet leggen met die prospect of klant of... Het is dus echt dit commerciële aspect dat voor mij, de commerciële ontwikkeling van jezelf, hyperbelangrijk en hyperverrijkend is voor wie dan ook. Camille de Meeûs: [00:05:25] Je hebt het over je toekomst. Wat neem je mee van je drie maanden bij PHCom? Wat zal je helpen in je carrière? Nathan Penninckx: [00:05:32] Het commerciële aspect weer, het is dat, het is echt dat, het is dat commerciële aspect, het is luisteren naar Camille de Meeûs: [00:05:36] Bedoel je de aanpak? Nathan Penninckx: [00:05:37] De commerciële benadering, d.w.z. luisteren, begrijpen, misschien op de achtergrond dingen doen om een klant beter te kunnen managen, enz. maakt hier allemaal deel van uit. Camille de Meeûs: [00:05:44] Ja, en het betekent ook leren en beseffen dat niet iedereen hetzelfde is (Nathan Penninckx: Nee, helemaal niet, helemaal niet). Dus als je prospecteert, leer je dit oor te ontwikkelen en te zeggen "Oké, ik heb deze persoonlijkheid (Nathan Penninckx: Dat is het), hoe ga ik het doen" (Nathan Penninckx: Precies). Vind je het als jonge student belangrijk om de mensen met wie je praat dagelijks te leren kennen? Nathan Penninckx: [00:06:01] Ah, het is superbelangrijk, dat is zeker. Voor ieders toekomst, in welk bedrijf dan ook, is het echt belangrijk om iemand te begrijpen, te zien hoe hij werkt en je aan hem aan te passen. En natuurlijk moeten we ons aanpassen aan deze persoon zodat we met hem of haar verder kunnen! Camille de Meeûs: [00:06:14] Tot slot, wat zou je tegen de PHCom-teams willen zeggen? Nathan Penninckx: [00:06:17] Nou, dank je wel, 1000 keer dank je wel. Omdat ik veel training heb gehad, heb ik een zeer menselijke relatie met hen en ik denk dat het sterkste punt van PHCom echt de menselijke relatie is. En bedankt dat je me erbij hebt betrokken, bedankt dat je me dat allemaal hebt geleerd en ik wens ze het allerbeste voor de toekomst en... En dat is het! Camille de Meeûs: [00:06:30] Dank je wel Nathan, en het allerbeste voor (Nathan Penninckx: Dank je wel) je lange en lonende professionele carrière. Nathan Penninckx: [00:06:35] Dank je Camille.Structurering van de podcast:
Transcriptie van de podcast:
Bij PHCom vormen Performance en Harmonie de kern van ons DNA!
We wilden graag een moment uit ons teamleven met jullie delen.
Je hoort soms hun stemmen aan de telefoon, de stemmen van hen die prospecteren, jullie vertegenwoordigen en jullie projecten in Business Development begeleiden. Deze video geeft je een inkijkje in de gezichten en de glimlachen achter deze telefoontjes.
Onze expertise en jullie successen beginnen met hun stemmen en hun engagement.
Foto's : Derek Prager
#PHCom #TeamTraining #Delen #HetLevenBijPHCom
Om de markt te ontwikkelen, moet een business developer zich wagen op onontgonnen terrein. Er is moed, lef en durf nodig om nieuwe paden te verkennen. Daarom rekruteert PHCom graag mensen met een ‘rebels’ profiel.
Het is een feit, om te slagen in een missie van marktontwikkeling, zijn de kwaliteiten rebellen zeer welgekomen.
Het bedrijfsleven begrijpt al lang dat ondernemerschap en rebellie hand in hand gaan.
Wat is het "rebel"-profiel? Hoe wordt het gekenmerkt?
🆓 De liefde voor vrijheid en een gevoel voor avontuur
🧠 De zoektocht naar alternatieve middelen en zijn vermogen om buiten de kaders te denken (hij is creatief)
🔍 Een grote nieuwsgierigheid door zijn "zoekende" kant (... en wie zoekt die vindt)
🤔 Hij is spontaan maar geen "jaknikker".
🎲 Hij verliest nooit het vertrouwen maar is enthousiast ...en hij speelt graag
Daarom vinden rebellen veel voldoening als jagers op commercieel vlak.
Ze weten plezier te vinden in elk contact, en dat werkt aanstekelijk!
Ze zijn creatief en slagen erin om oplossingen te vinden en de juiste deuren te openen.
Ze dagen hun gesprekspartners uit vanuit een ander perspectief, waardoor er interesse ontstaat in het voorstel.
Ze hebben de moed om in hun onderzoek tot het einde te gaan.
« De definitie van waanzin is telkens hetzelfde doen, maar een andere uitkomst verwachten »
Een citaat dat werd toegeschreven aan Albert Einstein en waarvan rebellen de betekenis goed hebben begrepen.
"Geen verandering zonder rebellen", luidt het gezegde.
Ze durven de manier waarop ze mensen in cold calling benaderen te veranderen en dat levert goede resultaten op.
Voorbeeld:
Het is gebruikelijk bij prospectie deuren tegen te komen met de vermelding "No Entry" 🚷.
Met andere woorden, de gereserveerdheid of waakzaamheid van de gesprekspartner die je echt wil spreken, belemmert je in het bereiken van je doelen. De weg is geblokkeerd.
Sommigen zullen opgeven. Een rebel daarentegen gaat de uitdaging aan!
Met inventiviteit, creativiteit, onbaatzuchtigheid, onderzoek... vindt de rebel de oplossingen om zijn doel te bereiken.
Er zijn dus veel goede redenen waarom een rebels profiel past bij het juiste profiel van Business Developer.
Bij PHCom hebben we de structuur opgezet zodat rebellen kunnen gedijen en hun energie richten op het succes van hun klanten.
👉De belangrijkste punten van deze structuur:
🗝Een rebel waardeert zijn autonomie. Al meer dan 15 jaar (lang voor het Corona-tijdperk) werken PHCom Business Developers meer dan 80% van de tijd van thuis.
🗝Elke klant is anders, op gebied van aanbod of qua markt waarop de focus ligt. Dergelijke afwisseling voedt de nieuws- en leergierigheid van een rebelse marktontwikkelaar.
🗝Het team, dat voor elke missie wordt samengesteld, stimuleert de uitwisseling van informatie en maakt het mogelijk om de juiste oplossingen te vinden om de doelstellingen te bereiken. De creativiteit van de rebel vindt ook hier een mooie weerklank.
🗝PHCom rebellen vertegenwoordigen voortdurend nieuwe bedrijven, nieuwe producten of nieuwe diensten.
🗝Ze benaderen steeds nieuwe bedrijven en komen in contact met nieuwe mensen. Zo kunnen ze hun kennis verrijken, geïnspireerd worden en vergelijkingen maken.
Kortom, ze doen al snel veel ervaring op die ten goede komt aan hun klanten.
Je bent een rebel en op zoek naar een leuke, afwisselende baan, waar je energie goed van pas komt? Welkom!
U zoekt rebellen die uw prospectie en uw commerciële ontwikkeling een boost kunnen geven? Bij ons kan je ze vinden!
Verkoop via videoconferentie
Als je de mogelijkheid hebt om via videoconferentie nieuwe relaties aan te gaan, is het de uitdaging om deze eerste contacten om te zetten in klanten door te voorkomen dat ze tijdens het verkoopproces afkoelen.
Zulke traject besta uit 5 modules van 3 uren, voor ter minima 2 personen
👉 Bel ons op +32 2 702 64 👈 |
👨💼 👩💼 Voor wie is deze training bedoeld ?
Voor micro-, kleine en grote bedrijven die actief zijn in B2B
Voor
🤝 Na deze training ?
Beschik je over concrete tools om je verkoop via videoconferenties efficiënt te beheren
Heb je de beste methodiek op dit gebied ontdekt
Heb je tips gekregen om de uitdagingen aan te gaan
Zal je in staat zijn vaker te verkopen en tegen de beste prijs die het beste past bij je klanten.
👉 Inhoud van de opleiding
Tijdens de 5 modules zal je de volgende onderwerpen behandelen :
📋 Opleidingsmethodologie
De sessies zijn interactief (participatief en inductief) en worden uitgevoerd per videoconferentie.
Naarmate het programma vordert, krijg je nieuwe ideeën en perspectieven die je direct in de praktijk kan brengen.
🎤 Inleiding van de expert
![]() |
Stéphane Depaepe
Oprichter van PHCom en het opleidingsprogramma ImproTraining, is al meer dan 20 jaar bedrijfsconsultant. Zijn taak: werken aan de ontwikkeling van bedrijven door een betere organisatie en de implementatie van passende commerciële benaderingen. Meer dan 5.000 mensen hebben zijn opleidingen gevolgd. Elk jaar worden er meer dan 4.000 commerciële bijeenkomsten georganiseerd volgens zijn markt activeringsmethode. |
👉 Bel ons op +32 2 702 64 👈 |
💶 Prijs voor 5 sessies van 120 minuten per videoconferentie 680 € excl. BTW/Persoon
Intra-company: prijs op schatting, er bestaan andere formules : Bel ons op +32 2 702 64 74.