phcom - business development
   Luister naar onze podcast
login

Please register

Remember me
Forgot password?
Learning blog
Stéphane Depaepe

📊 5 tips om je voor te bereiden op de start van het nieuwe bedrijfsjaar

Van Stéphane Depaepe, het 18.07.2023

 

Om de winstgevendheid en het aantal afspraken te vergroten, is het essentieel om zich te onderscheiden door een uniek, wenselijk en zichtbaar aanbod te presenteren. Hier zijn enkele aanvullende suggesties om dit te bereiken:

🔬 Identificeer uw unieke waarde:

  • Analyseer de behoeften en verwachtingen van uw doelmarkt.
  • Benadruk de sterke punten van uw aanbod die u onderscheiden van uw concurrenten.
  • Communiceer deze unieke elementen in uw argumentatie en communicatie.
    • Vraag uw klanten waarom ze voor u hebben gekozen

📝 Creëer een wenselijk aanbod:

  • Pas uw aanbod aan op de specifieke behoeften van uw prospects.
  • Benadruk de tastbare en ontastbare voordelen van uw product of dienst.
  • Bied extra functies of diensten aan die echt toegevoegde waarde leveren aan uw klanten.
    • Ontdek de voordelen die uw concurrenten bieden, vraag uw prospects waarom ze niet bij u hebben gekocht en wat uw concurrenten beter doen...

👁‍🗨 Verhoog uw zichtbaarheid:

  • Ontwikkel een online en offline marketingstrategie om uw zichtbaarheid bij uw doelgroep te vergroten.
  • Gebruik sociale media om uw aanbod te promoten, tevreden klanten beoordelingen te delen en in contact te komen met uw gemeenschap.
  • Neem deel aan beurzen, conferenties of relevante evenementen in uw bedrijfstak om uzelf als expert te positioneren en nieuwe prospects te ontmoeten.
  • Organiseer webinars
    • Systematisch en regelmatig uw aanbod onder de aandacht brengen verhoogt uw bekendheid: elke maandag, aan het begin van elke maand,...

🎨 Toon creativiteit en innovatie:

  • Identificeer kansen om uw bestaande aanbod te verbeteren of te differentiëren.
  • Ontwikkel nieuwe producten, diensten of functies die inspelen op de onvervulde behoeften in de markt.
  • Experimenteer met nieuwe benaderingen of technologieën om een unieke en memorabele klantervaring te bieden.
    • Neem deel aan conferenties over nieuwe technologieën en vraag uw prospects: "Als u een toverstokje had ..."

📣 Communiceer uw waardepropositie effectief:

  • Ontwikkel een duidelijke en overtuigende boodschap waarin de unieke voordelen van uw aanbod naar voren komen.
  • Gebruik aantrekkelijke communicatiemiddelen zoals video's, infographics of casestudy's om uw waardepropositie te illustreren.
  • Gebruik tevreden klanten beoordelingen om geloofwaardigheid en vertrouwen te versterken
  • Doe een beroep op een consultant die u adviseert bij het ontwikkelen van een unieke en samenhangende visuele identiteit die past bij uw diensten, aanbiedingen en waarden…

 

Door deze strategieën te implementeren, kunt u zich onderscheiden op de markt, uw aanbod aantrekkelijker maken en uw zichtbaarheid vergroten. Dit zal helpen om de aandacht van nieuwe prospects te trekken, het aantal afspraken te verhogen en uiteindelijk de winstgevendheid van uw bedrijf te verbeteren.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Yasmina Kabdani

Ons nieuwe Podcast kanaal: Performance, Harmony & Commercial 🎙 🎙

Van Yasmina Kabdani, het 30.05.2023
Ons nieuwe Podcast kanaal: Performance, Harmony & Commercial 🎙 🎙

PHCom heeft officieel haar podcast kanaal gelanceerd: Performance, Harmonie & Commercial 🎙

Het doel is om direct in contact te komen met het publiek en een community te creëren. We zullen boeiende en informatieve audio-inhoud bieden om de naamsbekendheid en expertpositie van PHCom te versterken.

Door een gebruiksvriendelijk format te gebruiken, willen we een persoonlijkere relatie met luisteraars opbouwen en hun vertrouwen winnen. Daarnaast stelt de podcast ons in staat om onze expertise op ons vakgebied te laten zien en relevante informatie te delen, waardoor onze geloofwaardigheid wordt versterkt.

Een keer per maand hoor je Stéphane en Nadia afwisselend in de rol van meneer of mevrouw Performance en meneer of mevrouw Harmonie. Ze delen advies over onderwerpen als verkoop, het opbouwen van bestanden, technieken voor succesvolle prospectie en nog veel meer!

De podcast is nu beschikbaar op de meeste podcastplatforms, dus aarzel niet om je te abonneren!

 

Spotify

Apple Podcast

 

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Ilse Jonckers

Subsidies voor verkooporganisatie consultancy

Van Ilse Jonckers, het 03.04.2023

 In elke regio van het land, kunnen ZKO’s en KMO’s subsidies genieten van 30 tot 80% voor sommige interventies van PHCom: marktonderzoeken, Sales Process optimisatie, opleidingen...

Het betreft ondernemingen die minder dan 250 werknemers hebben en jaarlijks minder dan 50 miljoen euro omzet maken.

Zie hier de links naar de verantwoordelijke instellingen:

 

Regio Wallonië     

Aanvragen gebeuren on line: www.chequesentreprise.be

Maximum van de toegestane prestaties: van 20 to 60 000 € (op 12 maanden), gesubsidieerd van 50% tot 80% naar gelang het profiel van de onderneming.

Voor de regio Brussel 

is alle informatie terug te vinden op de website van de regio: hier

De steun bedraagt tussen 25 en 70% van een missie met maximum 7.500 € subsidie per jaar.

Regio Vlaanderen 

Een kleine onderneming kan van 30% subsidie genieten, een middelgrote van 30% . Max. 7.500 € subsidie per jaar. Details zijn te vinden op de website van de KMO Portefeuille : hier

Dit is een opportuniteit voor iedereen: u krijgt dienstverlening tegen een lagere prijs, we kunnen werken op de beste manier, de regio profiteert van uw groei.

Posted in Business Development - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Nieuwe functie: Magic Mail met het toverstokje!

Van Stéphane Depaepe, het 31.03.2023
Nieuwe functie: Magic Mail met het toverstokje!

Nicolas heeft een nieuwe functie ontwikkeld om uw prospectie en het zoeken naar e-mailadressen te vergemakkelijken en om meerdere slechte verzendingen en codeerfouten tijdens een gesprek te vermijden, het is de toverstaf 🪄

Deze toverstaf verschijnt in het contactformulier en in de action management:

Het principe is simpel: Just click on it !

  1. Je klikt op Edit
  2. Je klikt op het toverstafje
  3. Er wordt automatisch een e-mailadres aangemaakt volgens de logica van de e-mailadressen van het bedrijf. Hoe werkt dit? De meest gebruikte canva in het bedrijf zal de referentie zijn om het voorgestelde e-mailadres vast te stellen.
  4. Klik op update en test of dit adres werkt !

 

👉 Voorwaarden zodat dit werkt:

  1. Bij het bewerken van een contactpersoon die een voornaam, achternaam en een lege e-mail heeft.
  2. Het werkt ook bij het aanmaken van een nieuw contact, als je de voornaam en achternaam hebt ingevuld en deze 2 velden verlaten hebt gelaten.
  3. Als de bedrijfsfiche minstens 3 contactpersonen heeft met een goed ingevulde e-mailadres

🤔 Hoe zit het met de GDPR?

Wij vallen binnen de normen omdat het om een legitiem belang gaat en wij ons in een one-to-one situatie bevinden.

 

Posted in Database Management - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
Stéphane Depaepe

Storytelling

Van Stéphane Depaepe, het 22.03.2023
Storytelling

Echte kracht van verleiding en overtuiging, storytelling is een van de middelen om met impact te communiceren... zodat uw gesprekspartner zich u en uw toespraak herinnert.

🫣 Herinnert u zich 11 september 2001?
💍 Of uw trouwdag?
💼 Of uw eerste werkdag?

Iedereen herinnert het zich omdat uw emoties sterk waren en het zijn die emoties die de sleutel zijn tot uw herinnering.

De ♥️ van storytelling is om de emoties te raken door te goochelen met onze vijf zintuigen: beelden, geuren, geluiden, aanraking, smaak.

Via deze kanalen raakt u het hart van uw gesprekspartner, u laat hem luisteren, zonder te oordelen. Hij of zij wordt meegeslepen en begint zelfs te dromen of herinneringen op te halen. Dit bouwt een sympathiek en vertederend karakter op, maar bovenal verankert het uw boodschappen.

De techniek is dus om een emotionele context in uw verkooppraatje te bouwen.

💬 Hier zijn enkele ideeën van elementen om te introduceren als leidraad :

  • Een persoonlijke connectie: een familielid van u is verbonden met de mijne.
  • Anekdotes: de dag dat hij de knoop doorhakte, kreeg hij meteen weer goed nieuws.
  • Verwijzingen naar een historische toespraak: zoals toen de koning van Engeland op de radio een toespraak moest houden over humor. Zolang u een goede grap achter de hand hebt
  • Beginnen met "Er was eens..." laat u lachen en herinnert u tegelijkertijd
  • Authenticiteit: geloof in wat u zegt, de andere zullen het voelen
  • Herinneringen met voorbeelden
  • Geef betekenis vanuit sterke waarden: wereldvrede, mijn bijdrage aan het klimaat
  • Breng originaliteit (voorbeeld: "ik zie de wereld in 2050...") en breng tegelijkertijd terug naar wat ons vandaag raakt: "en vandaag...")
  • Beweeg (bewust) tijdens u presentatie

Een eenvoudige aanpak is uw verhaal op te bouwen in 4 stappen:

  1. Beschrijf de beginsituatie, waarin u een probleem ontdekte
  2. Breng een gebeurtenis naar voren, een trigger die u leidde naar ...
  3. Het avontuur... waar u het verhaal kunt vertellen van hoe u daar kwam...
  4. Naar de ontknoping, de aanbeveling van een oplossing die u op de juiste plaats bracht

Het is aan u om de aandacht van uw gesprekspartner te trekken en vervolgens zijn of haar verlangen naar verandering te stimuleren en (pas aan het eind) hem of haar te overtuigen met behulp van beredeneerde argumenten.

Kies uw woorden zorgvuldig. Bereid uw verhaal voor, herhaal het, ontwikkel het tot u er klaar voor bent.

En als u een sparringpartner nodig hebt om het op te bouwen ... bel ons op !

PS: Gewoon een truc die ik u laat proberen op een van uw volgende verkoopbezoeken: Sta op en loop op een bepaald moment door de kamer ... En observeer de reactie van uw klant ... (u kunt me er later over vertellen!)

Posted in Efficient Sales - Telemarketing - Development Center - Call Center - Brussel
U kan dit artikel downloaden
bruxelles capitale cheques entreprises