Please register
Presentatiemappen klaar, power point en websites up to date, nieuwe templates voor contracten, alles klaar om de commerciële prospectie te activeren. Maar wat zijn uw commerciële prioriteiten?
Als uw oude prospectiecontacten nog actief zijn, is het moment daar om te oogsten wat u in het begin van het jaar hebt gezaaid.
De resultaten van verkoop en deze periode zijn beslissend voor de afsluiting van de jaarcijfers. De rol van de verkopers is dus essentieel voor een bedrijf actief in B2B (business to business) dat een massa klanten beoogt.
Commercieel gevaar: zich enkel focussen op oude prospecten of klanten en geen nieuwe commerciële contacten inwijden.
In dit opzicht is telefonische prospectie een goede ondersteuning. En als u het te druk hebt met het tekenen van contracten, wordt het tijd te denken aan uitbesteding van de commerciële prospectie aan een gespecialiseerd bureau dat bekwaam is u te vertegenwoordigen en nieuwe potentiële klanten te identificeren (de zaden van september of andere aanplantingen voor 2018). Het bureau zal u voeden met goede afspraken en u kan uw commerciële objectieven bereiken.
De uitdaging van het commerciële team: De motivatie van rendement mobiliseren! De motivatie kan laag zijn ( het is moeilijk om verkoop te herbeginnen) of hoog (het is top om de prospectie te hernemen). In elk geval, het is een goed moment om het team te verzamelen in het kader van een dynamiserende actie. Een commerciële teambuilding ImroTraining is hier speciaal voor ontwikkeld. (zie www.improtraining.be).
Verkoopsopportuniteiten : Goede oplossingen betreffen niet enkel het nieuwe jaar, ze zijn ook aanwezig in september. Het is de laatste rechte lijn om het jaar in schoonheid te eindigen. Uw klanten zijn in een volgende gemoedstoestand: of ze weten reeds dat het jaar een succes was, of het is hun laatste kans tot slagen. Ze onderhandelen reeds het eventuele gebruik van vrijgekomen budgetten of de aanwending van extra uitgaven.
Bel Stéphane Depaepe op 02 702 64 74 en u zal zeker een oplossing voor prospectie in B2B vinden op uw maat.